A csapat nem vette észre a versenyző sérülését, pedig az elkeseredetten próbálta felhívni magára a figyelmet.


A Williams csapatának két autója közül Carlos Sainz tudott pontokat gyűjteni a Las Vegas-i Nagydíjon, míg Alexander Albon versenye igencsak balul sült el. A verseny során egy különös és rémisztő jelenet is kibontakozott, mivel Albon végig képtelen volt kapcsolatot teremteni a csapatával.

A thai versenyző beszámolója szerint a futam kezdetétől fogva problémák akadtak a csapatrádiójával, ami megnehezítette a legfontosabb információk megosztását. Már a rajtot követően komoly kihívásokkal kellett szembenéznie, hiszen a középmezőnyben történt ütközések során az ő első vezetőszárnya is megsérült, de nem volt tisztában a károsodás mértékével. A 12. körben, amikor előzési kísérletet tett, nekiütközött Lewis Hamilton Ferrarija hátsó kerekének, ami újabb sérülést okozott az autóján.

Ezt egy egészen furcsa jelenetsor követte: Albon a kör végén a bokszba hajtott, ahol a szerelők kerékcserével várták, ám nem tudtak a szárnysérülésről, így nem is készültek a tartalékelemmel (az incidens a közvetítésbe is csak visszajátszásról került be, ezért lehet, hogy a csapat sem értesült róla időben). Albon a pilótafülkéből kinyúlva próbált mindkét kezével az első szárnya felé mutogatni, de hiába, a kerékcsere elvégzése után megkapta a zöld jelet az indulásra, így hát a gázra lépett. A csapat azonban megkésve realizálta a problémát, és amikor Albon a következő körben visszahajtott a bokszba, már megkapta az új szárnyat.

Ez a közjáték nyilvánvalóan teljesen tönkretette a versenyét, hiszen 35 kör megtétele után, a bokszba hajtva, végül fel kellett adnia a futamot.

"A verseny egyetlen pontján sem működött a rádiókommunikáció, szóval régimódi megoldással kellett dolgoznunk, minden információ átadásához a bokszutcai táblát használta a csapat. Ez a legelejétől fogva megnehezítette a versenyünket. A rajt után megsérült az autóm, de nem tudtam, hogy ez mekkora kockázatot jelent, biztonságos-e vezetni az autót. Ugyanígy nem volt információm a zászlójelzésekről, a [virtuális] biztonsági autóról és a törmelékekről sem. Ez nem a mi napunk volt, de ilyen a versenyzés" - foglalta össze kálváriáját Albon.

Carlos Sainz a Williams színeiben igazán kiemelkedő teljesítménnyel zárta az esős időmérőt, hiszen a 3. helyet szerezte meg. Azonban Bakuval ellentétben ezúttal nem tudta megőrizni helyezését az élmezőnyben, mivel a nagycsapatok autói gyorsan megelőzték őt. Végül a 7. pozícióban haladt át a célvonalon, de ezt az eredményt nem tartotta csalódásnak. Ráadásul a McLarenek utólagos kizárása révén a végső eredménye 5. helyre módosult, ami még inkább emelte az örömét.

"Olyan autók voltak körülöttünk, amelyek száraz pályán körönként 3-4 tizeddel gyorsabbak nálunk, szóval esélytelen volt, hogy 50 körön át magam mögött tartsam őket. Végül csak három-négy másodperccel végeztem a McLaren és a Ferrari mögött, ezzel pedig elégedettnek kell lennünk. De ha rá akarnék mutatni valamire, akkor azt mondanám, hogy a bokszkiállás időpontjával túlságosan biztonságra játszottunk, hiszen Charles [Leclerc] és Oscar [Piastri] előtt maradhattunk volna, hogy legalább a pályán kelljen előzniük, így viszont megtették azt a bokszban. Szóval lehetett volna agresszívabb a hozzáállásunk, de tudtuk, hogy gyorsabbak, és előbb-utóbb bizonyára megelőztek volna" - maradt a realitás talaján Sainz.

"Nagyon örülök ennek a 7. hellyel elért eredménynek, hiszen Mexikóban és Austinban is hasonlóan teljesítettem volna. Sajnos ott nem sikerült megvalósítani ezt az eredményt, de most végre sikerült!"

Related posts