Itt a meglepetés bejelentés a szegedi BYD-gyárról!
A BYD alelnöke bejelentette, hogy a Szegeden felépülő kínai autógyár 2026 második negyedévében veszi kezdetét a termelés, ami a korábban remélt időpontnál későbbre csúszik – számolt be róla a Világgazdaság.
A Bloomberg beszámolója szerint egy kínai sajtóeseményen hivatalos bejelentés hangzott el a szegedi BYD-gyár indulásának időpontjáról:
A szegedi gyár működése csupán 2026 második negyedévében veszi kezdetét.
A Csengcsouban megrendezett eseményen Stella Li, a kínai autógyártó ügyvezető alelnöke osztotta meg a legfontosabb információkat.
A helyszínválasztás szimbolikus jelentőséggel bír, hiszen a BYD itt építi fel a Tesla Gigafactory méretét tízszeresen meghaladó gyártóbázisát, amely gyakorlatilag egy önálló városként fog működni.
Az alelnök bejelentette, hogy a magyarországi gyár 2026 második negyedévében kezdi meg a termelést, ami eltér a korábban várt 2025-ös időponttól. A megadott időintervallum viszonylag széles, így a gyártás kezdete tavasszal vagy nyáron is lehetséges. Jelenleg nem világos, hogy a gyár hivatalos átadása egybeesik-e a termelés megkezdésével, vagy a gyáravató esemény akár már előbb is megtörténhet.
Stella Li a vállalat nemzetközi ambícióiról is beszélt. Kifejtette, hogy a BYD Törökországban az Atto 3 és a Seal U Plus DM-i modellek gyártását kívánja megvalósítani, azonban kiemelte, hogy ezek a tervek még változhatnak.
Az alelnök világossá tette, hogy a vállalat jelenleg nem tervezi, hogy belépjen az amerikai piacra. Emellett határozottan elutasította azokat a spekulációkat, amelyek szerint a BYD lenne felelős az idei árverseny kirobbantásáért a kínai elektromos járművek szegmensében. "A cég már felfüggesztette a jelentős árkedvezmények alkalmazását" - tette hozzá.
A BYD globális növekedési stratégiájának részeként egy új európai adatközpont létrehozását, valamint egy olasz design stúdió megnyitását is fontolgatja.



