Örömmel értesítelek, hogy végre elindult az új AC Cobra gyártása! Ez a várva várt pillanat sok rajongó szívét megdobogtatja, és mindenkinek nagyon hiányzott már.

Az ára meghaladja a bő százmillió forintot, és évente csupán 250 darabot készítenek belőle.
Végre beindult az új AC Cobra gyártása. A brit sportautó 2023-as bemutatása után jellemzően csend volt a típus körül, most azonban elhagyták az első darabok a műhelyeket. Az nem tiszta, hogy az új Cobrákat hol gyártják, hiszen bár a brit vállalatnak is van angliai üzeme, szoros együttműködésben vannak a svéd T-engineering nevű vállalattal. Ezt a céget korábbi Saab mérnökök alapították és mérnöki tanácsadással, elektronikai rendszerek fejlesztésével, illetve bérgyártással is foglalkoznak. Olyan partnereik vannak, mint például a kínai Dongfeng Motors.
A Carbuzz által feltett kérdésre az AC egyelőre nem adott választ arra, hol zajlik az évente 250 példányra korlátozott gyártás, de elképzelhető, hogy a klasszikus brit sportautó Svédországban készül. Az első legyártott példányokat Edition 63 névre keresztelik, és AC-kék színben pompáznak, ezzel emlékezve a márka 1963-as Le Mans-i győzelmére.
Az elmúlt két évben csak apró változtatásokat eszközöltek az autón, de az elv maradt ugyanaz. Készítettek egy rendkívül erős vázat, előre és hátra pedig független felfüggesztést terveztek, előbbihez nyomórudas csillapítással. Kell is a statikai merevség, mert az autó orrában egy ötliteres, Ford Coyote motor dolgozik, amit a jelenleg futó Mustangból vettek át. Már a gyengébb Cobrában is 460 lóerőt produkál a motor, az erősebben viszont felhúzták 663-ra, ami bődületesen sok egy ennyire kicsi és könnyű (1400 kg) roadsterben. A hajtás csak a hátsó kerekekre jut el, illetve választhatunk, hogy hatsebességes kézi vagy tizes automata váltóra küldjön a motor 780 Nm nyomatékot - a gyengébb változatban csak 570-et.
A lenyűgöző Cobra erősebb változata mindössze 3,4 másodperc alatt éri el a 0-100 km/h sebességet, míg végsebessége eléri a lélegzetelállító 278 km/h-t. Ekkora teljesítmény mellett nem meglepő, hogy az autó orrában hat, míg a hátsó részén négy dugattyús féknyergek működnek, amelyek 394 és 378 milliméteres tárcsákkal biztosítják a megállás hatékonyságát.
Az új Cobra valóban izgalmas újdonság, hiszen a széria történetében először debütál keménytetős kupé változat. A tervezők nemcsak a dizájnt, hanem a teljesítményt is a maximumra tornázták, így az AC Cobra Coupe GT motorja már 800 lóerővel büszkélkedhet, és olyan lenyűgöző teljesítményadatokat produkál, amelyek bármely korábbi modellt felülmúlnak. A jövőben további különleges kiadásokra is számíthatunk, különösen, mivel a gyártás végre megkezdődött. Akik szeretnék birtokolni ezt a legendás modellt, azoknak nemcsak az éves limitációkat kell figyelembe venniük, hanem azt is, hogy Angliában 213 ezer fonttól, vagyis körülbelül 100,8 millió forinttól kezdődik az ár.