Kínai autók esetében a vámok helyett minimumárak bevezetése várható Európában.


A rendszer egyik fő kihívása, hogy az autók piaca rendkívül széttagolt és sokféle.

Az Európai Unió és Kína megállapodott abban, hogy feltárják a lehetőségét egy minimális ár bevezetésének a kínai gyártású elektromos járművek (EV) esetében, mint alternatívát az uniós védővámokkal szemben - számolt be róla a Reuters. A tárgyalások célja, hogy olyan megoldást találjanak, amely hatékonyan védi az európai ipart, miközben elkerüli a kereskedelmi feszültségek fokozódását.

A kezdeményezés mögött az EU tavalyi határozata áll, amely révén akár 45,3%-os vámot vezetett be bizonyos kínai elektromos járművekre. Az új javaslat egy minimálár-rendszer bevezetésére épít, amelyet eddig elsősorban homogén termékek, mint például búza, kőolaj vagy cukor esetében alkalmaztak. A jogi kihívás abban rejlik, hogy az autók esetében nehéz egységes árképzést megvalósítani, és ráadásul a támogatások hatásainak kiegyenlítése nem oldható meg csupán árplafonok bevezetésével.

A német autóipar, különösen a VDA, aktívan támogatja a tárgyalásokat, hiszen a szektor számára kulcsfontosságúak a kínai piacon rejlő üzleti lehetőségek. A német gyártók értékesítéseik harmadát Kínában bonyolítják le, és komoly aggodalommal figyelik a vámok esetleges emelkedését, amelyek feszültséget okozhatnak a kereskedelmi kapcsolatokban.

Related posts