Az kompetenciamérés osztályozása különleges jelentőséggel bírna, hiszen az eredményei a felvételi folyamatba is integrálva lennének. Ezáltal a diákok teljesítményének mérése nem csupán egy önálló teszt lenne, hanem egy olyan tényező, amely meghatározza a

Idén március 1-jétől életbe lép egy új rendeletmódosítás, amelynek értelmében emelt szintű érdemjegyekkel fogják értékelni az országos kompetenciamérés eredményeit. Az így kapott osztályzatok nemcsak az év végi jegyekbe, hanem a középiskolai felvételi során megszerezhető pontszámokba is beleszámítanak, ahogy azt a Népszava is beszámolt róla. A Belügyminisztérium kifejtette, hogy a módosítás célja a kompetenciamérés szerepének erősítése a diákok szemében.
A Szülői Hang Közösség határozott ellenállását fejezte ki a február 18-án bemutatott rendelettervezet kapcsán. Miklós György, a közösség egyik képviselője hangsúlyozta, hogy a diákok és tanárok számára rendkívül kevés idő áll rendelkezésre a közelgő változásokra való felkészüléshez, hiszen az iskolai kompetenciamérések március 24-én kezdődnek. "Ha valaki most hibázik a teszteken, könnyen lehet, hogy ezzel már előre elvágja magát a lehetőségtől, hogy jövőre egy számára megfelelőbb gimnáziumba sikeresen felvételizzen," figyelmeztetett. Emellett kiemelte, hogy a pedagógusok sem rendelkeznek elegendő idővel ahhoz, hogy alaposan felkészítsék a diákokat a kompetenciamérésre.
Az sem ismert szerinte, hogy az osztályzatokat kik és mikén állapítják majd meg.
A Pedagógusok Szakszervezetének vezetője, Totyik Tamás hangsúlyozta, hogy a kompetenciamérést nem a diákok érdemjegyekkel történő osztályozására tervezték. Véleménye szerint ez a módszer nem megfelelő a tanulók értékelésére.