Magyarországon debütált az Omoda 9, a legújabb kínai hibrid SUV, amely lenyűgöző 530 lóerővel büszkélkedik.

A plugin hibrid hajtásláncú Omoda 9 varázslatosan gyors, hiszen kevesebb mint 5 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h sebességet a nulláról.
A neves kínai autógyártó, a Chery, tavaly a benzines és elektromos verzióban egyaránt elérhető Omoda 5-tel lépett be a magyar piacra, amelyet alapos tesztelésnek vetettünk alá. Most pedig bemutatkozik a magasabb kategóriát képviselő Omoda 9, amely új szintre emeli a kínálatot.
A 21,99 millió forintos hivatalos listaárú újdonság 4,7 méter hosszú, vagyis körülbelül akkora, mint a BMW X3 vagy a Mercedes GLC.
Az ívelt műszerfalon két darab 12,3 colos kijelző teljesít szolgálatot, a 14 hangszórós hi-fi-t a Sony szállítja, a térérzeten pedig 1,3 négyzetméteres hatalmas panoráma üvegtető javít. A csomagtartó 660 literes.
A motorháztető alatt egy 1,5 literes turbófeltöltős benzinmotor rejtőzik, amelyhez három villanymotor is csatlakozik, hogy együttműködve maximális teljesítményt nyújtsanak.
A plug-in hibrid technológia lenyűgöző teljesítménnyel büszkélkedhet: 530 lóerő és 700 Nm-es nyomaték áll rendelkezésre, hogy a négy kerék valódi erőfeszítéssel haladjon. Ennek köszönhetően mindössze 4,9 másodperc alatt képes elérni a 0-100 km/h sebességet.
Az összkerék-hajtású SUV-ban egy különleges, 34,5 kWh kapacitású CATL akkumulátor található, amely a kisebb elektromos járművekben megszokott méretű. Ez az innovatív energiaforrás lehetővé teszi, hogy a jármű 145 kilométert tegyen meg tisztán elektromos üzemmódban.
Az akkumulátor DC-n maximum 65 kW-tal tölthető, és a 6,6 kW-os V2L funkció révén akár elektromos nagyfogyasztók is meghajthatók a kocsiról.
A 70 literes üzemanyagtartállyal felszerelt, öt fő szállítására alkalmas Omoda 9 optimális körülmények között akár 1100 kilométeres hatótávval is büszkélkedhet.