Lázár János izgalmas hírt osztott meg a nagyszerű alföldi vasútfejlesztés kapcsán, de sajnos úgy tűnik, hogy a biztosítóberendezés még nem kapta meg ezt az információt.


A Budapest-Szeged vonalon 30-50 perccel megnő a Napfény IC-k és a személyvonatok menetideje, a Kiskun InterRégió vonatok Kecskemét és Kiskunfélegyháza között nem közlekednek.

Kecskemét és Városföld állomás között meghibásodott a biztosítóberendezés. A Budapest-Szeged vonalon 30-50 perccel megnő a Napfény IC-k és a személyvonatok menetideje - közölte Facebook-oldalán a Mávinform kora délután. Kiemelték, a Kiskun InterRégió vonatok Kecskemét és Kiskunfélegyháza között nem közlekednek. Utasaik ezen a szakaszon a Napfény IC vonatokkal utazhatnak, amelyek most Kunszálláson és Városföldön is megállnak.

A biztosítóberendezés meghibásodása miatt több járatnál is fennakadás történt. A Külsőhalasról Kecskemét felé közlekedő Kiskun InterRégió (IR 7804) csak Kiskunfélegyháza állomásig tud eljutni, ahonnan az utasok a Napfény InterCity vonatra (IC 715) átszállhatnak. Az InterCity Kunszálláson és Városföldön is megáll, így a továbbutazás biztosított. Ezzel párhuzamosan, Kecskemétről 13:21-kor induló Kiskun InterRégió (IR 7895) szintén csak Kiskunfélegyháza állomásig közlekedik. Az utasok Kecskemétről a Napfény IC vonattal (IC 714) folytathatják útjukat, amely ma Kunszálláson és Városföldön is megáll.

A délutáni órákban érkezett a hír, hogy Kecskemét és Városföld állomások között 15 órára sikerült helyreállítani a biztosítóberendezést. Ezzel párhuzamosan a Budapest-Cegléd-Szeged vonalon is lassan, de biztosan visszaáll a menetrendszerű vonatközlekedés. A Kiskun InterRégió vonatok menetrendje szintén fokozatosan, várhatóan vasárnap kora estére normalizálódik.

Nem ez volt az egyetlen késés, hiszen vasárnap reggel egy műszaki probléma miatt az Esztergomból a Nyugati pályaudvarra tartó vonatot, amely reggel hat óra után indult, 30 perc késéssel közlekedett, ráadásul csak Angyalföldig jutott el. Aznap a Nyugati pályaudvarról Esztergomba csupán Angyalföldről indult vonat állt rendelkezésre.

Lázár János, az építési és közlekedési miniszter, nem sokkal a meghibásodás előtt osztotta meg Facebook-oldalán, hogy az Orbán-kormány ambiciózus terveket dédelget: 600 milliárd forintos beruházással szeretnék megvalósítani Alföld legnagyobb vasútfejlesztését. A projekt középpontjában a Szeged-Kecskemét-Cegléd-Budapest vasútvonal áll, amely jelentős előrelépést jelenthet a térség közlekedésében.

Lázár János mindenhol, ahol megjelenik, hatalmas összegeket, akár százmilliárdokat is ígér a vasútfejlesztésekhez. Nemrégiben reagált Hadházy Ákos szavaira is, aki édesanyját hozta fel a vitában. Az ígéretek zöme Szegeden hitelből és uniós támogatásokból valósulna meg.

Related posts