Lakástulajdonosokkal folytattak megbeszélést az 52-es és 54-es főút összekötésével kapcsolatos tervekről.

Elérkezett az idő: elkészültek az elsődleges tervei az 52. sz. és az 541. sz. főutak (54. sz. főút) közötti új nyomvonalon vezetett 3,5 kilométeres útnak. Ezeket tegnap mutatta be a tervező Pannonway Építő Kft. a Városházán. A Kada Elek terembe hívta össze Sipos László önkormányzati képviselő és Dr. Fekete Gábor alpolgármester azokat a lakókat, akiket közvetlenül érint az útépítés. Mivel egy 100%-ban állami beruházásról van szó, ezért az Építési és Közlekedési Minisztérium két képviselője is jelen volt a fórumon, hogy megvitassák a felmerülő kérdéseket.
A projekt gondolata még a kétezres évek elején született meg Sipos László önkormányzati képviselő fejében.
Azóta a Mercedes gyár ide települt, míg a Magyar Állam már 2015-ben elkötelezte magát amellett, hogy megépíti ezt az utat, így hozzájárulva az Ipari Park fejlődéséhez. Az Építési és Közlekedési Minisztérium által indított beruházás tervezését a Pannonway Építő Kft. végzi. Sipos László, aki 25 éve tevékenykedik képviselőként, a dokumentumok áttekintése után megjegyezte, hogy hasonlóan átfogó és részletes terveket még sosem látott pályafutása során.
A képviselő kiemelte, hogy "Ez az új út jelentős mértékben megszüntetné Szelei falu szenvedését az elviselhetetlen forgalom miatt, amellyel jelenleg kénytelen szembenézni ez a település."
Az új nyomvonal az Izsáki úton, a Vályogvető utcán, a Korhánközi úton, a Green lakópark területén, valamint a Kiskőrösi és Halasi utakon halad majd végig. A projekt kezdőpontja az Izsáki úton található, közvetlenül az Auchan körforgalma előtt, a város irányába. Itt egy négysávos, jelzőlámpás csomópontot terveznek, amely lehetőséget biztosít a lekanyarodásra minden irányból, továbbá kerékpárutakat és járdákat is kialakítanak. Az építés során a tervezők és kivitelezők a II. ütemben végrehajtott Izsáki úti bővítési munkálatok során felmerült szempontokat is figyelembe veszik.
A teljes úton növénytelepítést fognak végrehajtani, a zöldítés során jobb és baloldalon fasort ültetnek majd, lesz zajvédőfal, több autóbuszöblöt is terveznek, baloldalt gyalog- és kerékpáutat alakítanak ki 4,25m szélesen, valamint jobboldalon egy másfél méteres járda kap majd helyet. A tervező azt is kiemelte, hogy a közművek a föld alatt lesznek elhelyezve és a teljes útszakasz meg lesz világítva.
A beruházás számos kedvező hatást gyakorol, hiszen az építkezés révén a Green Park teljes értékű lakóövezetté alakul át.
A végleges tervek kidolgozása és benyújtása a 2026-os év harmadik negyedévére van ütemezve, ezt követően indulhat meg a kivitelezési folyamat.