A Wizz Air két évnyi időt biztosít saját magának, hogy alaposan átvizsgálja és feldolgozza az üzleti nehézségeit.


Két évet szán Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója, arra, hogy megváltoztassa a fapados légitársaság jövőjét, és helyreállítsa a befektetők bizalmát – számol be róla a Bloomberg.

Váradi 2003-ban közreműködött a Wizz Air megalapításában. Jelenleg arról nyilatkozott, hogy 2027 közepére szeretné stabilizálni a növekedést, mivel úgy véli, hogy addigra csillapodhatnak az Abu-Dzabiból való kivonulás következményei, amelyek komoly kihívások elé állították a céget.

A részvényesek számára elengedhetetlen, hogy folyamatos és fenntartható fejlődést tapasztaljanak ahhoz, hogy meggyőződjenek a vállalat jövőbeli potenciáljáról.

- mondta a vezérigazgató, miután a Wizz Air részvényei az idén 4,6 százalékkal, 2024-ben pedig harmincöt százalékkal zuhantak.

A cél érdekében - mondta Váradi József - visszavonulnak a kockázatos kezdeményezésektől, amelyek hozzájárultak a légitársaság részvényárfolyamának zuhanásához. A Wizz egyszerűsíti útvonalhálózatát - szigorúan ragaszkodni fog a légitársaság közép- és kelet-európai hazai piacához -, közben pedig megoldja a motorproblémákat és feldolgozza a közel-keleti terjeszkedés kudarcának következményeit.

A Wizz Air légitársaságra rájár a rúd az utóbbi időben. A legsúlyosabb problémájuk műszaki jellegű volt: a Pratt & Whitney motorok fémbevonatának hibái miatt több tucat repülőgépet kellett kivonni a forgalomból, mert a javítás hosszadalmas volt. Ez pedig távolról sem kedvezett a cég terjeszkedési terveinek. Az orosz-ukrán háború közben megakadályozta a keleti terjeszkedés, Izrael gázai megtorló műveletei és a közel-keleti bizonytalanság pedig megdrágították a működést abban a régióban is.

Váradi József, a Bloomberg tudósítása szerint, egészen nemrégig a Közel-Kelet bővítésére összpontosított. Az Abu-Dzabiban létesített központ célja az volt, hogy hidat építsen India, Pakisztán és más ázsiai országok között. Azonban júliusban nyilvánvalóvá vált, hogy szükség van a központ megszüntetésére az Egyesült Arab Emírségekben, és a régióban a kapacitások csökkentésére is.

Arra a kérdésre, hogy a Wizz Air nehézségeit a balszerencse vagy a hibás döntések idézték elő, Varadi kifejtette:

Az igazság talán éppen a két véglet árnyékában rejtőzik.

A következő öt-hat évben Varadi József célja, hogy a Wizz Air stabilan megerősítse pozícióját a közép- és kelet-európai piacon. A tervek szerint a légitársaság piaci részesedése 26 százalékról minimum 30 százalékra nő, és ebben a folyamatban Erdély és az albán tengerpart kulcsszerepet fognak játszani.

Related posts