Újabb jogi lépést tett a Wizzair, miután a Tarom számára nyújtott állami támogatás körüli viták tovább éleződtek.


A magyar fapados minden lehetséges eszközt bevet, hogy felgyorsítsa a román állami légitársaság összeomlásának folyamatát.

A Wizzair Magyarország és a Wizzair Málta újabb jogi lépéseket tett a Tarom számára nyújtott állami támogatás ellen, számolt be róla az economica.net. A magyar diszkont légitársaság vitatja az Európai Bizottság döntését, amely zöld utat adott a román állami vállalat átszervezéséhez szükséges 95,3 millió eurós kormányzati támogatásnak.

A Wizzair bevételi stratégiája részben azon alapul, hogy az Európai Bizottság nem értékelte a Tarom átszervezési tervének reális voltát, és nem vizsgálta meg, hogy a légitársaság hosszú távon képes lenne-e állami támogatás nélkül működni. Továbbá, a bizottság nem ellenőrizte az állami támogatás megfelelőségét és arányosságát sem.

Az uniós testület tavaly áprilisban adta áldását az állami támogatásra, amely magában foglal egy 46 millió eurós tőkeinjekciót. Ezen felül a cég számára 2020-ban nyújtott hitel formájában kapott állami támogatás is törlésre került, beleértve a kamatok összegét is.

A Wizzair a korábbi állami támogatás miatt is perelt, azonban a keresetét elutasították. Azért, hogy át tudják vészelni a koronavírus-járványt, egy sor európai állami légitársaság részesült kormányzati támogatásban.

A Tarom utoljára 2007-ben volt nyereséges, azóta egy csődtömeg. Sorin Grindeanu, még közlekedésügyi miniszterként azt nyilatkozta, hogy a cég nyereséggel zárta a tavalyi évet, ami azonban erősen kétséges, mivel a Tarom a mai napig nem hozta nyilvánosságra a 2024-es mérlegét.

Korábban Váradi József, a Wizzair vezérigazgatója azt nyilatkozta, hogy a Tarom életképtelen, s ha csődbe menne, a Wizzair betöltené az általa hagyott piaci űrt. Egyértelmű, hogy a fapados társaságnak a Tarom állami támogatásai elleni keresetei épp azt a célt szolgálják, hogy siettessék a vállalat tönkremenetelét.

Related posts