A Honda Prelude egy új, hibrid formában tért vissza a köztudatba.
Az S+ Shift váltó lehetővé teszi, hogy egy 8 fokozatú sebességváltó működését élethűen reprodukáljuk.
A Honda Prelude-ot az 1980-as és 1990-es években sokan sportautónak titulálták, pedig már akkor sem igazán felelt meg ennek a kategóriának. Akkoriban, ha valaminek bukólámpája volt, és a formája alacsonyabb volt az átlaghoz képest, máris kapott egy sportos jelzőt. A Zsigulik és Skodák világában ez a cím elég könnyen megszerezhető volt. Az első generáció gyártása 1979-ben indult, míg az ötödik generáció 24 évvel ezelőtt búcsúzott. Ennyi idő kellett ahhoz, hogy a Honda újra életre keltse ezt a gyönyörű nevet, és most egy hibrid hajtással tér vissza a piacra.
A Prelude 6. generációjának szívében egy 2000 köbcentis négyhengeres benzinmotor és egy elektromos rendszer található, mely két villanymotorból épül fel. Bár a kétféle hajtás teljesítményének összege lényegesen magasabb lehet, a hivatalos specifikációk szerint a Prelude összteljesítménye 184 lóerő, ami pontosan megegyezik a villanymotor erejével. Manapság ez a teljesítmény már nem számít kiemelkedőnek, sportautóként pedig kifejezetten szerénynek mondható, így elmondhatjuk, hogy e modell nem lépett a sportautók világába.
Valóban, nem ez a jármű a nagycsaládosok vagy a sok utast szállító túrázók álma: ez egy elegáns, dinamikus granturizmo, mely tökéletes társ a hosszú utak során, miközben még némi poggyászt is elbír. Az utastér viszont nem a tágasságáról híres; a hátsó ülések mögött a lábtér szűkös, a tető íve pedig a fejtér szempontjából sem kedvez a magasabbaknak. Az első ülések viszont igazán kényelmesek, bár a pozíció kissé fekvő, és a beállításukhoz manuális erőfeszítés szükséges. A vezető számára különösen kedvező a helyzet, hiszen az ő ülése feszesebb oldaltartást és stabilabb pozíciót kínál, míg az utas számára a komfortérzet dominál. Itt mindenki megtalálhatja a maga élményét, csak éppen a helyszűke miatt nem érdemes sok embert hozni az útra.
Mondhatnánk, hogy a Prelude meglepően halkan indul, de ez azért nem meglepő, mert bekapcsolás után be sem indul, legalábbis a benzinmotor nem. Noha nem plug-inről van szó, az autó nagyon sokat megy tisztán elektromos üzemben, ha pedig mégis bekapcsol a benzinmotor, annak sem lesz nagy hangja. Annak, hogy ennyire erőlteti az elektromos hajtást az lesz az eredménye, hogy verítékesre sarkantyúzva sem megy 6 liter fölé a fogyasztás, városban, kímélő üzemmódban biztosan sokkal kevesebbet is tud ennél. Mi azonban dimbes-dombos szerpentineken próbáltuk, ahol a Prelude újdonságát, az S+ Shift váltót is volt értelme kipróbálni. Noha az autóban fokozatmentes automata váltó dolgozik, az S+ Shift nagyjából tökéletesen imitálja a váltási érzetet.
A sofőr a kormány mögött ülve egyedi fülkonstrukcióval váltogathat a különböző kamufokozatok között, ezzel pedig élvezheti a motor fordulatszámának és hangjának izgalmas emelkedését, vagy éppen a motorfék szimulálását. A váltóimitáló rendszer ráadásul egy nyolcfokozatú mechanizmust utánoz, amely még inkább fokozza az élményt. El kell ismerni, hogy ez a fajta interaktív játék valóban magával ragadó: hiába tudjuk tudatosan, hogy mindez csupán szórakozás, mégis ösztönösen tapossuk a gázt, szélesebbre húzott vigyorral vesszük a kanyarokat, és még szorosabban kapaszkodunk a kormányba, miközben a fülkészülék bűvöletében szórakozunk.
Ha a 184 lóerő nem is tépi fel az aszfaltot, a Civic Type-R-ből átemelt első futómű mindenképpen sportautóba való. Ráadásul úgy, hogy a kényelem nem látja kárát, még akkor sem, ha a háromféle előre programozott vezetési üzemmódból a SPORT-ot választjuk. Ilyenkor feszesebb lesz a felfüggesztés, markánsabb a motorhang, de mindezzel együtt is teljesen kulturáltan lehet közlekedni vele akár városban is, nem rázza ki az ember lelkét. Városon kívül pedig példásan tartja az utat, nagyon precízen az íveken marad és még a hátulja sem táncol ki.
A Prelude e:HEV tavasszal érkezik a kereskedésekbe 20 864 000 forintos kezdőárral, ami a Civic fölé helyezi, ahogy a tudása is.



