Új verzióval bővítették a nagy Teslákat, de valószínűleg észre sem veszed, hogy mi változott. -- Totalcar
A Tesla jelenlegi kínálatában egyértelműen a Model Y a húzómodell. Olyannyira, hogy többször is volt Európa legnagyobb példányszámban eladott autója, de globálisan is elnyerte már egyszer ezt a címet. Az eladásai mellett még némi szeletet kiharapott magának a Model 3 is, azonban a Model X és a Model S - illetve a Cybertruck - szinte teljesen elhanyagolható számokat produkálnak hozzá képest.
Nem meglepő, hogy az S 2012-es és az X 2015-ös bevezetése óta nem tapasztalhattunk valódi generációváltást, csupán kisebb-nagyobb frissítéseket és új variánsokat - mint például a Plaid. A legtöbb újítást szoftveresen, felhőn keresztül kapják a modellek, ugyanakkor a gyártás során is szoktak módosítani, például új akkumulátorkémiai összetétel vagy eltérő villanymotor-variánsok miatt. Hasonló jellegű frissítést jelentett be nemrég az amerikai gyártó a 2025-ös modellévre.
Az alapmodelleken a legszembetűnőbb újdonságok közé tartozik, hogy gyárilag aerodinamikusabb felniket szerelnek fel. Az S és X változatok esetében szintén frissült a Plaid, új első és hátsó lökhárítók kerültek a járművekre, továbbá a diffúzort és a szénszálas légterelőket is korszerűsítették. A karosszéria alatt minden verziónál alacsonyabb menetzajt tapasztalhatunk, köszönhetően a fokozott szigetelésnek. Továbbá, az aktív zajszigetelő rendszer is megújult, és a belső térben is jobb hangelnyelő anyagokat alkalmaznak, hogy a vezetési élmény még kellemesebb legyen.
Az utastérben alakítottak a hangulatvilágításon, fejlettebb számítógépes háttér került az autókba, illetve alapfelszereltség lett az első kamera, a holttérfigyelő és az adaptív fényszórók is. A Model X esetében komoly előrelépés a nagycsaládosok számára, hogy alakítottak a kárpitokon, így megnőtt a válltér a harmadik üléssorban.
A fejlettebb felnik, az optimalizált hajtáslánc és az alacsonyabb ellenállású gumiabroncsok révén jelentősen javult a hatótáv: jelenleg a hazánkban elérhető alap Model S WLTP szerint 744 kilométert tud megtenni, viszont a villanymotorok összesített teljesítménye csupán 670 lóerő. Ezzel szemben a brutális Plaid kivitelben már 1020 lóerőnyi erőt rejteget a rendszer, amely 2,1 másodperc alatt repíti a járművet 0-100 km/h sebességre, viszont cserébe csak 611 kilométeres hatótávot kínál. A Model X esetében hasonló javulások tapasztalhatók, de a nehezebb karosszéria és a nagyobb súly miatt a teljesítmény és a hatótáv kicsit elmarad a Model S-től. Így tehát a Model X 2,6 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, és 567 kilométert tud megtenni egy töltéssel – ezt is érdemes figyelembe venni.
A Tesla magyarországi oldalán főleg készletről válogathatunk most Model S-ből és Model X-ből, miután idén júliusban leállították a konfigurátorokat. A hivatalos sajtóközlemény ettől függetlenül megadta a friss árakat: míg előbbi 47 millió forintról kezd majd, az utóbbiért 49,4 millió forintot is elkérhetnek.



