Fedezd fel a Ford Puma Gen-E világát: bemutatkozik az új amerikai elektromos SUV, amely nemcsak stílusos, hanem környezetbarát is. Az innovatív dizájn és a modern technológia tökéletes harmóniája jellemzi, így a Puma Gen-E nem csupán egy autó, hanem egy é


A Ford Puma, a kék ovális emblémával büszkélkedő márka igazi sikertörténetévé vált Európában, most új fejezetet nyit. A jövőbe mutató, 100%-ban elektromos változat, a Ford Puma Gen-E néven érkezik, és izgalmas újdonságaival már most felkelti az autós világ figyelmét. Miközben a nagy eseményre, mely márciusra van kitűzve, várunk, a Puma Gen-E felfedi titkait és bemutatja, milyen teljesítményre számíthatunk tőle a jövő útjain.

Esztétikailag kevés részlet különbözteti meg az elmúlt években megismert, hagyományos meghajtású Pumától. A karosszériával azonos színű, fekete körítésű (Mustang Mach-E stílusban), tömör hűtőrácsot, új kerekeket, de mást keveset kapott. És a töltelék?

Az elektromos Ford Puma a "hagyományos" Puma alapjaira épül, és a Ford Fiesta legfrissebb generációjához tervezett B-osztályú platformot használja. A Dearbornban működő vállalat új elektromos B-SUV-ja 4,21 méteres hosszúsággal büszkélkedhet, ami 2 centiméteres növekedést jelent, miközben 1,56 méter magas és 1,81 méter széles. A tengelytáv pontos adatai még nem állnak rendelkezésre, de valószínűsíthető, hogy 2,59 méter körül alakul, ahogyan az a jelenlegi modell esetében is van.

A benzines járművek számára kialakított platform átvétele során a mérnököknek különösen ügyelniük kellett arra, hogy az akkumulátor számára megfelelő teret alakítsanak ki a padlólemez alatt. Ennek ellenére az autó nem kompromittálja a belső tér kényelmét, így egyetlen centimétert sem veszít a tágasságból. A csomagtartó is megőrzi az eredeti kapacitását, hiszen továbbra is a népszerű Megabox-szal (mely az elektromos verzióban Gigabox néven fut) van felszerelve, ami már sok vásárló számára kedvező élményt nyújtott.

Ahogyan már korábban említettük, a helykínálat terén nem tapasztalható változás. Az új elektromos hajtáslánc bevezetésének eredményeként az akkumulátor az utastér alá, míg az összes nagyfeszültségű elektronikai komponens az első motorháztető alá került elhelyezésre.

Az általános tágasság a régi, elöl két kényelmes ülés, hátul pedig egy üléssor, amely kettesben utazva ugyanolyan kényelmes, hármasban ülve pedig kicsit több áldozatot kell hozni. Ezzel a szegmensátlagnak megfelelő szinten vagyunk.

Ami viszont a csomagteret illeti, a "normál", amúgy is 456 literes térfogat a második sor lehajtásával 1216 literre nő. Ehhez jön még a 80 literes Gigabox, amelynek különlegessége, hogy vízálló és könnyen mosható az alján található dugónak köszönhetően. Végül a Puma Gen-E-nél egy nagyon hasznos csomagtartó is található : 43 liter az első motorháztető alatt, ahol kisebb tárgyakat vagy töltőkábeleket lehet tárolni.

A jelenlegi Ford Puma a modern Sync 4 infotainment rendszert kapta meg, amely a legújabb technológiai megoldásokat vonultatja fel. A középső műszerfalon elhelyezkedő 12 colos érintőképernyő lehetővé teszi a szoftver egyszerű és intuitív kezelését. Ez a rendszer támogatja a legfrissebb csatlakozási protokollokat, mint például az Apple CarPlay és az Android Auto, ráadásul vezeték nélküli kapcsolódásra is képes, így a sofőrök kényelmesen élvezhetik a digitális világ előnyeit.

A Ford Puma Gen-E ugyanezeket a technológiákat veszi majd át, figyelembe véve azt is, hogy a Sync 4 OTA-frissítéseket is kaphat, és később új funkciókkal és fejlesztésekkel gazdagodhat.

A Puma Gen-E hajtásláncáról a Ford nem osztott meg túl sok információt, de azt már tudni lehet, hogy az autó szívében egy 43 kWh nettó kapacitású lítium-ion akkumulátor található. Ez az akkumulátor a hagyományos nikkel-mangán-kobalt kémiai összetételét használja, és egy elöl lévő villanymotorral működik, amely 168 lóerő teljesítményt és 290 Nm nyomatékot biztosít.

Az autó energiafogyasztása 13 kWh/100 km, ami figyelemre méltó értéknek számít. A WLTP szabvány szerint egyetlen teljes elektromos töltéssel akár 376 km-t is megtehet, míg városi használat során ez a távolság akár 523 km-re is nőhet.

A Ford friss hírei között szerepel, hogy a Puma Gen-E modellje 11 kW-os fedélzeti töltővel van ellátva, amely lehetővé teszi a váltakozó áramú töltést. A kék ovál emblémával rendelkező B-SUV nemcsak ezzel, hanem akár 100 kW-os teljesítménnyel rendelkező egyenáramú töltésre is képes. Ez a teljesítmény lehetőséget ad arra, hogy mindössze 25 perc alatt 10%-ról 80%-ra töltsük fel az akkumulátort.

A Ford Puma Gen-E most már elérhető előrendelésre Magyarországon, és az árak 12.880.000 forinttól kezdődnek.

Related posts