Folyamatosan érkeztek a csomagok, pedig ő valójában nem is adott le rendelést - egy egész évnyi rejtélyes küldemény!

A végére már több száz doboz halmozódott fel a nő kertjében, valamint a ház különböző szegleteiben.
Több mint egy éven át rendszeresen szállítottak ki olyan csomagokat az Amazon futárjai egy kaliforniai nő otthonába, amiket ő meg sem rendelt a világ legnagyobb online áruházából - számolt be az ABC 7 nevű helyi televízió hírműsora.
A riportban Kay álnéven ismert nő története különös fordulatot vett, miután San Jose városában több száz csomagot kapott, amelyek végül már alig fértek el a kertjében. A csomagok áradatának csak akkor lett vége, amikor Kay többször is határozottan visszautasította a küldemények átvételét.
A monumentális csomagok mindegyike egy kínai kiskereskedő Amazonon népszerűsített autóüléshuzatait rejtette, melyekkel a vásárlók nem voltak megelégedve, így megkísérelték a termékek visszaküldését.
A nő otthonába való érkezésük oka az volt, hogy az említett, Liusandedian néven ismert online eladó az ő lakcímét tüntette fel a vásárlói számára visszaküldési címként.
Amikor az első csomag megérkezett, Kay kezdetben azt gondolta, hogy talán az egyik szomszédja rendelt valamit, és csak elgépelte a házszámot a szállítási címén. Ahogy teltek a napok, azonban egyre világosabbá vált, hogy tévedett, mivel egyik szomszédja sem volt tisztában a csomag érkezésével.
Míg Kay kálváriáját az okozta, hogy egyre csak halmozódtak a kéretlen csomagok az otthonában, az üléshuzatárus vásárlóinak az jelentett problémát, hogy hiába küldték vissza a nekik megadott címre a csomagokat, nem kapták vissza a pénzüket.
Kay az első csomag megérkezése óta eltelt több mint egy évben már legalább hat alkalommal panaszt tett az Amazonnál. Elmondása szerint rendszerint azzal nyugtatták, hogy hamarosan megoldják a problémát. Ennek ellenére a csomagok folyamatosan érkeztek, mintha a bejelentései egyáltalán nem számítottak volna.
Kay azt állítja, hogy végül az Amazon ügyfélszolgálatosai azt mondták, neki kellene megoldani ezt a problémát, és nem a cégnek. Valamint azt a tanácsot kapta, hogy forduljon a FedEX vagy a USP nevű futárcégekhez a kéretlen csomagok miatt.
A helyzetet azonban nem ez oldotta meg, hanem az, amikor az Amazon egyik hivatalos partnere is jelezte, hogy valami nincs rendben.
Elnézést kértünk az ügyféltől, és közvetlen kapcsolatban állunk vele, hogy zökkenőmentesen át tudjuk venni a csomagjait. Eközben folyamatosan dolgozunk a probléma végleges megoldásán.
- reagálta a cég a kialakult helyzetre. Az Amazon emberei pedig azóta fel is keresték Kay házát, hogy eltakarítsák a csomagokat.
A kellemetlen helyzet valószínűleg abból adódott, hogy az amerikai székhelyű Amazon visszatérítési politikája szerint a külföldi eladóknak, akik nem az Egyesült Államok területén működtetik a webáruházukat, több kötelezettségük is van. Ezek közé tartozik, hogy vagy meg kell adniuk egy amerikai címet, ahová az ott élő vásárlók visszaküldhetik a termékeiket, vagy pedig két napon belül egy előre kifizetett nemzetközi szállítási címkét kell biztosítaniuk az amerikai ügyfelek számára. Alternatív megoldásként pedig lehetőségük van arra is, hogy a termék visszaküldése nélkül ajánljanak visszatérítést.
A kínai eladó mesterien ügyeskedett, hogy kijátssza a rendszert: Kay címét használta visszaküldési címként.