"Ez csupán egy végtelen körözés" - fogalmazta meg lesújtó véleményét az F1-es versenyzésről a rajtnál balszerencsésen járt pilóta.
George Russell felfedte, hogy az USA Nagydíj rajtja után két helyet veszített, mivel nem tudott elmozdulni az előtte haladó autók mögül. A Mercedes pilótája határozottan kritikát fogalmazott meg a jelenlegi Forma-1-es versenyzési helyzet kapcsán.
George Russell számára az USA Nagydíj hétvégéje kifejezetten kedvezően kezdődött, hiszen a sprintversenyt a második helyen zárta. Néhány órával később az időmérőn csupán Max Verstappen és a két McLaren előzte meg, ami a negyedik helyezését igazán biztatónak ígérte. Ám az első méterek során bekövetkezett nehézségek végzetesnek bizonyultak, és ezzel megpecsételték a sorsát a verseny hátralévő részében.
A rajtnál gyakorlatilag beszorult a másik két versenyző mögé. "Jól indultam, de Max megakadályozta, hogy Lando elhúzódjon - nyilatkozta a Forma-1 hivatalos honlapjának. - Arra számítottam, hogy Lando a külső ívre tart, hogy védekezzen Charles ellen, de nem így történt. Beragadtam mögé, és Lewis, valamint Oscar is megelőzött, ami rendkívül frusztráló volt számomra."
Russell aztán szinte az egész futamot a hatodik helyen töltötte, és hiába tűnt úgy bizonyos pontokon, hogy gyorsabb az ausztrál pilótánál, még csak megtámadni sem tudta, nemhogy elmenni mellette. A 27 éves versenyző szerint az élmezőny autói annyira közel vannak egymáshoz, hogy gyakorlatilag csak a rajt után lehet előzni.
Verstappen úgy is legyőzte a McLareneket, hogy azok nem estek ki, és tarolt az USA Nagydíjon
Az F1 jelenlegi állapotát kritikával illetve azt mondta: "Mostanában a versenyzés nagy része arról szól, hogy a kanyarok felé haladva küzdjük meg egymással. A gumikopás szinte teljesen eltűnt. A leggyorsabb és a leglassabb autók között körönként csupán három tized másodperc a különbség a legjobb hatban, míg az előzéshez általában minimum fél másodperces előny szükséges. Így tehát, ha az első kanyarból harmadikként jövök ki, elvileg dobogós helyezést értem volna el, de valójában a hatodik helyen fordultam és ott is végeztem."
Russellnek az sem segített, hogy a Ferrari jelentős mértékben feljavult a pénteki naphoz képest, amikor a két autó az SQ3 utolsó két pozíciójában végzett. Ráadásul azért is bosszankodhat, mert a kvalifikáción mindössze 25 ezreddel kapott ki Norristól, és utólag már nyilvánvaló, hogy ez a teljes versenyét nagyban meghatározta.
A Ferrari a kilencedik és tizedik helyen végzett a sprintkvalifikáción. Ha ez a főfutam lett volna, komoly pontokat gyűjthettünk volna, miközben a többieknek nehéz hétvégét jelentett volna ez a teljesítmény. Ahogy korábban is említettem, a különbségek rendkívül kicsik. Szombaton, ha mindössze húsz ezreddel gyorsabb vagyok az időmérőn, az első sorban végezhettem volna, és valószínűleg a második helyen zártam volna a versenyt. A kvalifikáció kulcsfontosságú, éppúgy, mint az első kanyar. Az utolsó két kiállásos F1-es futamra pedig már alig emlékszem. Sajnos ez az egész csak körözgetésnek tűnik – utalt ezzel a bajnokság helyzetére.



