Erzsébetvárosban izgalmas vitába keveredett Deutsch Tamás Vitézy Dáviddal, amelynek középpontjában a parkoló autók kérdése állt. A két politikai figura eltérő nézőpontokat képvisel, és a helyi közlekedési helyzet javítása érdekében folytatott eszmecsere s


A fideszes európai parlamenti képviselő egy olyan program egyik elemének végrehajtását kritizálja, amelyet végeredményben a Fidesz is támogatott, amikor tavaly az önkormányzati választások előtt Vitézy mögé álltak.

"Határozottan felszólítjuk Vitézy Dávidot, hogy hagyja abba a kísérletezgetést az erzsébetvárosiakkal" – jelentette ki kedden a Facebookon megosztott videójában Deutsch Tamás, a Fidesz EP-képviselője. A bejegyzés, amely tele van emotikonokkal és tartalmazza a már említett videót is, Vitézy egy új javaslatára reagál, amit a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője terjesztett elő a Fővárosi Közgyűlés számára. Ha Vitézy javaslata zöld lámpát kap a közgyűlésben, akkor az egy gyalogosbarát átalakítást hozna magával, ahol bizonyos utcákban a parkolás teljesen tiltanák.

"Ha az érintett utcákban valóban élők jártak volna, egyértelmű lenne, hogy az utca lezárásoknál nem létezik nagyobb hátrány az itt lakók számára. Míg a bulinegyed látogatói és a turisták szabadon sétálgathatnak, az ott élők kénytelenek lesznek kerülőutakat választani, gyalogosan közlekedni. Erzsébetváros számára a tisztaság, a rend és az útfelújítás a prioritás, nem pedig a progresszív jóságoskodás vagy egy élőszereplős videójáték, ahol az itt lakókkal szórakoznak. Az útlezárások kérdése nem lehet téma Erzsébetvárosban! Ennyi." - fogalmazta meg Deutsch.

Vitézy természetesen reagált a bejegyzésre. Kifejtette, hogy az erzsébetvárosi lakosság mindössze 21%-ának közlekedési eszköze az autó, és belső-Erzsébetvárosban ez az arány még ennél is alacsonyabb. Ezzel szemben a közterületek 80-90%-át jelenleg az autók foglalják el, ami szerinte aránytalan és indokolatlan. Rámutatott, hogy ez ellentétes a Budapest Mobilitási Tervével, amelyet az ő pártja is többször támogatott. A sikeres európai példák alapján a belváros elnéptelenedésének megakadályozásához zöld, barátságos közterületekre van szükség, amelyek nem csupán az autók közlekedésére és parkolására szolgálnak. Hozzátette, hogy több utcában a parkoló autók rendszeresen megakadályozzák a 74-es és 78-as troli zavartalan közlekedését. Ezzel szemben az erzsébetvárosiak körében kétszer annyian, 42%-uk használnak rendszeresen trolit, mint ahányan autóval közlekednek. Ezért elengedhetetlen, hogy a kritikus pontokon beavatkozzunk, hogy a troli minden nap akadálytalanul közlekedhessen.

"Mindezek szerepeltek egyébként abban a részletes, 101 elemből álló Budapest-programban is, amelyet az Ön pártja 11 hónappal ezelőtt támogatott" - hangsúlyozta Vitézy. Hozzátette, hogy reméli, Deutsch idővel "a többség oldalára fog állni, és nem az 1970-es évek várospolitikai szemléletét fogja számon kérni a fővárosi döntéshozókon 2025-ben."

Related posts