A Toyota lenyűgöző hidrogénautóval lepett meg minket!

A japán gyártó csúcsmodellje nem üzemanyagcellás technológiát alkalmaz, hanem a belsőégésű motorjában égeti el a hidrogént, így biztosítva a kiemelkedő teljesítményt és hatékonyságot.
Hajtáslánc fronton a Toyota közismerten több vasat tart a tűzben, a japán gyártó hibrid, plugin hibrid, elektromos és hidrogén fronton is komoly fejlesztéseket folytat.
Mostantól itt van a Toyota legújabb hidrogéntechnológiával készült csodája, a GR LH2 Racing Concept!
Az újdonság nem más, mint a Le Mans-i 24 órás versenyen induló GR010 Hybrid versenyautó egyedi és továbbfejlesztett változata.
Az 5,1 méter hosszú és 2,05 méter széles hiperautó különleges üzemanyagként folyékony hidrogént használ. Ebben az esetben nem üzemanyagcellás megoldásról van szó, hanem egy hibrid technológiával kiegészített belső égésű motorban történik a hidrogén elégetése.
A hajtáslánc részleteit egyelőre nem fedték fel és a menetteljesítmények is ismeretlenek.
A 700 lóerős és csupán 1 tonna feletti súlyú GR010 Hybrid szívében egy középre elhelyezett 3,5 literes biturbó V6-os benzinmotor pulzál, míg az első kerekeket egy teljesítményét kiegészítő villanymotor mozgatja.