A Rivian is érzékeli a piaci lassulás jeleit, és elindultak a leépítési folyamatok.


A Rivian körülbelül 600 munkavállalótól válik meg, hogy reagáljon az elektromosautó-piac dinamikus változásaira. A vállalat közleménye szerint az átszervezés célja a működési hatékonyság javítása és a profitabilitás elérése, miközben a fókusz a 2026-ban bemutatásra kerülő R2 modell előkészítésére irányul.

RJ Scaringe, a Rivian alapítója és vezérigazgatója, egy belső levélben tájékoztatta a munkatársakat a legutóbbi döntésről. Levelében kiemelte, hogy a változó piaci körülmények arra kényszerítették a vállalatot, hogy újragondolja az értékesítési és üzemeltetési folyamataik skálázását. A megszorítások elsősorban a marketing, az értékesítés és a jármű-üzemeltetés területeit érintik, míg a gyártási és fejlesztési tevékenységek továbbra is zavartalanul folytatódnak.

Az amerikai elektromosautó-piac az utóbbi időszakban jelentős lassulásnak indult, miután számos támogatási program és adókedvezmény megszüntetésre került. Ez a tendencia különösen súlyosan érinti a fiatalabb gyártókat, például a Riviant. Bár a vállalat eladásai a harmadik negyedévben 32 százalékkal emelkedtek, ez a növekedés nagyrészt a már kifutó adójóváírásoknak köszönhető.

A Rivian 2025 második negyedévében még 1,1 milliárd dolláros veszteséget könyvelt el, ezért most a költségek visszafogására és a hatékonyság növelésére fókuszál. A cég vezetése abban bízik, hogy a 2026-ban érkező új modell, az R2 segíthet új lendületet adni az értékesítésnek.

A vállalat álláspontja szerint a jelenlegi átszervezési folyamat kihívásokkal teli, ugyanakkor elengedhetetlen lépés a hosszú távú fenntarthatóság és a nyereséges működés biztosítása érdekében – számol be róla az electrive.com.

Related posts