A Meta legújabb mesterséges intelligencia megoldásai 2026 végétől akár a tapasztalt marketing szakemberek szerepét is megkérdőjelezhetik.


A Meta 2026 végétől segíteni fogja a hirdetőket abban, hogy teljesen mesterséges intelligencia eszközök használatával hozhassanak létre kampányokat és célozzák meg közönségüket - adta hírül a The Guardian.

A lap megjegyezte, hogy Mark Zuckerberg cége a bejelentésével meglepő hatásokat váltott ki a marketingpiacon. Ezzel a lépéssel közvetlenül a hirdetők költségvetésére irányulhat a figyelem, ami azt eredményezheti, hogy a reklám- és médiaügynökségek, amelyek eddig az ügyfelek kampányait tervezik és irányítják, háttérbe szorulhatnak.

A Meta hirdetési platformját használó vállalatok számára a fejlesztés alatt álló mesterséges intelligencia eszközök új dimenziókat nyitnak meg a hirdetéskészítés terén. Ezek az innovatív megoldások lehetővé teszik, hogy a cégek termékkép és tervezett marketingköltség alapján hozzanak létre vonzó hirdetéseket a Facebookon és az Instagramon. A Meta már jelenleg is rendelkezik néhány mesterséges intelligencia alapú megoldással, amelyek segítik az ügyfeleket abban, hogy hirdetéseiket még a megjelenés előtt finomhangolják, így növelve a kampányok hatékonyságát.

Az új rendszer azonban messze túllép a megszokott kereteken, és alapjaiban rengetheti meg az ügynökségek hagyományos hirdetéskészítési, tervezési és vásárlási funkcióit. Emellett lehetőséget teremthet a kisebb vállalkozások számára, amelyek eddig nem tudtak hozzáférni a professzionális kampányokhoz, így bővítve a piaci versenyt.

A június 2-án, hétfőn közzétett hír hatására a befektetők elkezdték kiárusítani a világ legnagyobb marketingcégeihez tartozó részvényeiket. A WPP részvényei már a kereskedés kezdetén 3%-os csökkenést mutattak, míg a francia Publicis Groupe és Havas részvények 3,9%, illetve 3%-os visszaeséssel zárták a napot.

A Guardian cikkében hangsúlyozza, hogy Mark Zuckerberg elkötelezetten dolgozik a mesterséges intelligencia alapú hirdetések népszerűsítésén, és az új fejlesztéseket már korábban is a "reklám új dimenzióba emelésének" nevezte. A publikáció rámutatott, hogy a Meta 2025 áprilisában frissítette a következő évre vonatkozó pénzügyi előrejelzéseit, amelyben a tőkebefektetések összegét 64 és 72 milliárd dollár (22 577 és 25 400 milliárd forint) közé teszi, részben a mesterséges intelligencia infrastruktúrájának kiépítése érdekében. A vállalat már korábban is jelezte, hogy 2025-ben akár 65 milliárd dollárt (22 930 milliárd forint) is szánhat erre a célra.

Related posts