A Huawei is megvillantotta innovatív elképzeléseit a csodaakkumulátor terén: mindössze 5 percre van szükség a töltéshez, és a készülék akár 3000 kilométeres hatótávot is kínál.


Még mindig van lehetőség a fejlődésre az akkumulátortechnológiában, és új magasságokba emelhetik a tétet.

A Huawei egy új, szulfid alapú szilárdtest akkumulátor szabadalmával jelentkezett: a technológia akár 3000 kilométeres hatótávot és 5 perces töltési időt ígér - írja a CarNewsChina.

A szabadalom egy olyan architektúrát vázol fel, amelynek energiasűrűsége 400-500 Wh/kg, vagyis kétszer-háromszor annyi, mint a jelenlegi lítium-ion celláké. A Huawei egyedi megoldást is bevezetett a stabilitási problémákra: nitrogénes adalékolással mérsékelnék a lítium és a szulfid határán fellépő bomlási reakciókat. Ez a megközelítés kulcsfontosságú lehet a kereskedelmi bevezetéshez, mivel ezek az anyagok korábban nem voltak elég tartósak és biztonságosak.

Jelenleg az olyan cégek, mint a Xiaomi vagy a Nio, többnyire külső gyártóktól - például a CATL-től - szerzik be akkumulátoraikat, pedig ezek az alkatrészek egy elektromos autó gyártási költségének akár 50 százalékát is kitehetik. Kína emiatt évi 7600 új szabadalommal vezeti a szilárdtest fejlesztések globális mezőnyét, és a legnagyobb gyártók, például a CATL és a WeLion, már kisebb üzemi gyártásokat is indítottak.

Bár a Huawei fejlesztései elméleti síkon rendkívül ígéretesnek tűnnek, a szakértők rámutatnak, hogy a megvalósításhoz még számos technológiai és gazdasági akadályt kell leküzdeni. Jelenleg a szilárdtest akkumulátorok előállítása közel 1100-1400 dollárt tesz ki kilowattóránként, ráadásul a szükséges töltőinfrastruktúra is jelentős hiányosságokkal küzd. Ugyanakkor a Huawei belépése a piaci színtérre komoly versenyhelyzetet idézhet elő, amely új impulzusokat adhat a kínai innovációs szektornak.

Related posts