A Kove 800X utcai verziója 25 kilóval nehezebb, mint a terepes modell. -- Totalcar
A Kove bemutatta az új, országútra hangolt 800X GT-t, ami nem más, mint egy középkategóriás adventure-túragép a 800X platformra építve. Bizony, nem terepes, és ez a Kovénál talán egy hangyányit szokatlan.
A GT modellben ugyanaz a 799 cm³-es, folyadékhűtésű, KTM-es hangulatot idéző soros kéthengeres motor dolgozik, mint amit az 800X Rallyban és Próban is megtalálunk. A gyártó által megadott maximális teljesítmény 92,7 lóerő 9 000/percnél. A kerekek is árulkodnak a motor aszfaltos orientációjáról: a terepre optimalizált 21/18 colos helyett itt egy 19/17 colos kombinációval találkozunk. A rugóút rövidebb, mint a Próban, de a 210 milliméteres érték így is lenyűgöző, ami szép teljesítmény.
És hogy szükség volt-e erre az aszfaltos változatra? Egyértelműen igen! Személyes tapasztalatból mesélem, hogy a 800X egy nagyon mókás, sőt, ki merem jelenteni, nagyon jó motor. Amiről alig vártam, hogy leszálljak, amikor elvittem fotózni. Mert egészen egyszerűen nem egy nagy hatótávolságú utazómotor, hanem egy sporteszköz, ami nem mindenkinek való. Nekem sem.
A megadott menetkész tömeg 215 kg, ami igazán korrekt érték a kategórián belül. Ha összehasonlítjuk, a Suzuki V-Strom 800RE gyári adatlapja szerint 223 kg-ot nyom. Ezt mondhatjuk egy szép számnak, de ugyanakkor igencsak rejtélyes is. Az alapként szolgáló 800X Pro súlya ugyanis mindössze 190 kg, ami felveti a kérdést: hova tűnt a GT-n a plusz 25 kg? A nagyobb tank, a három gyári aludoboz és az azokhoz tartozó konzolok nyilván hozzájárulnak a súlyhoz, de hogy ezek önmagukban elegendőek-e, arra még nem találtam hivatalos magyarázatot.
A 800X GT piaci érkezése izgalmas kihívás elé állítja a középkategóriás túraendurók világát, amely napjainkban a legnagyobb versenyhelyzetet tapasztalja. A szegmens tele van erős ajánlatokkal, hiszen szinte minden jelentős gyártó képviselteti magát, és az új belépők is folyamatosan próbálnak helyet követelni a piacon. A hazai forgalmazó 4 millió forintra pozicionálta a GT árát, és már decemberre várható, hogy megérkezik az első példány a kamionnal.
A Kove 2017-ben indult Zhang Xue terepmotor-rajongó nevéhez kötődve, és mára a 300 cm³ feletti kategóriában a 4. legnagyobb márka Kínában. A cég a Jawa és a spanyol Macbor számára is gyárt. Zhang tavaly év elején váratlanul távozott, majd néhány hónap múlva már a saját márkája, a ZXMoto élén bukkant fel, amely az idei EICMA-n tartotta európai premierjét.



